Review: op vakantie met CAP vakantiewoningen

Over één zaak zijn wij tevreden: het feit dat wij onze waarborg terug hebben gekregen. Maar daar blijft het ook bij.

Ja, wij hebben ons vakantieverblijf netjes onderhouden alsof het onze eigen woning was en ja we hebben alles kraaknet achtergelaten.

De vermeldingen op de vouchers echter: “ INDIEN HIERAAN NIET VOLDAAN WORDT, ZAL ZONDER ENIGE DISCUSSIE DE WAARBORG (1000€) ONMIDDELLIJK INGEHOUDEN WORDEN.”, boezemde ons toch wel wat angst in.

Zeker omdat er van de organisatie CAP BVBA weinig of geen informatie te vinden is online. 9 Facebook reviews, 11 google reviews en voor de rest geen hond die over cap.be kraait… het lijkt me een magere oogst na 25 jaar activiteit in de  business.

Kortom, al van net na onze initiële boeking begonnen er twijfels te reizen en vroegen we ons af of we wel met de juiste partner in zee waren gegaan om een topvakantie te beleven.

Deze twijfels werden alleen nog maar versterkt door het feit dat de contacten voor onze afreis zeer kort en beperkt waren. Van een degelijke service, begeleiding was er geen sprake.

Totaal geen “beleving” of “inleving”. Iets wat je toch mag verwachten als je 4550€ neertelt om 2 weken een verblijf te huren in Zuid-Frankrijk. (al is het fake).

Het werd ons snel duidelijk dat we hier niet te doen hadden met een “organisatie” maar dat wij geboekt hadden bij een of ander “eenpersoonszaakje” dat zich groter voordoet dan het in werkelijkheid is.

Alles bleef beperkt tot 2 zakelijke documentjes: de Cap factuur en de voucher die ons toegang verleende tot het pand.

De info (routebeschrijving) die hierop meegegeven was dan ook nog eens foutief. Geen ramp ten tijden van GPS, maar dan moet de locatie wel vindbaar zijn in Google Maps.

Gelukkig konden we met behulp van de vriendelijke eigenaars – die ons naar de vakantiewoning hebben geëscorteerd – ter plaatse geraken.

En toen… toen kwamen we eindelijk aan op onze bestemming. Een groot domein, dat wel maar de sfeer was meteen bedrukt toen we merkten dat we niet in een vakantiewoning waren terechtgekomen maar op een werf.

De foto’s spreken boekdelen en zijn totaal niet overeenstemmend met het product dat ons verkocht werd. Wat een ontspannende vakantie had moeten worden, werd een nachtmerrie.

In plaats van te relaxen, moesten wij constant onze ogen gericht houden op de kinderen (6 en 7 jaar). Door de werken was de vakantiewoning gewoonweg onveilig. Kinderen van die leeftijd gaan op ontdekking.

Ze konden gewoon vrij op de daken lopen van 2 stukken nieuwbouw die niet beveiligd waren en waar ze aan de andere kant meters diep naar beneden konden storten.

De elektriciteitspannes (met het weggooien van de volledige inhoud van de diepvries tot gevolg), een beperkte watertoevoer, internet dat vaker niet werkte dan wel,… ook allemaal niet leuk, al mogen we wel stellen dat de eigenaars van het pand er alles aan gedaan hebben om de euvels telkens proberen op te lossen waar mogelijk. 

In ieder geval. Als je 4550€ betaalt om in een rustieke villa in de Provence de vakantie door te brengen, wil je niet op een werf belanden. Wat mij betreft had cap.be ons degelijk moeten informeren over de staat van het pand en de juiste informatie op hun website moeten plaatsen. Dan hadden we deze locatie nooit geboekt.

Na een schrijven aan de organisatie Cap ontving ik twee weken later een e-mail met de vermelding dat ze niet over mijn telefoonnummer beschikten maar dat alles in de tussentijd werd besproken met het andere gezin dat ons tijdens de vakantie vergezelde.

Een beetje vreemd. Je zou verwachten dat degene die een klacht neerlegt, in eerste persoon feedback van de tegenpartij mag verwachten. 

In ieder geval volgens de e-mail zou het “een aangenaam gesprek geweest zijn”. Met die info informeerde ik me bij CAP bvba om te horen wat hun uiteindelijk voorstel inhield.

Jammer genoeg kwam er geen voorstel. Het antwoord van Cap luidde droog: ” De huurder dient de plaatselijke correspondent of CAP bvba onmiddellijk op de hoogte te brengen van elke afwijking betreffende de inrichting of andere zaken van de gehuurde woning. Deze klacht moet binnen de 48 uur na het betrekken van de woning worden ingediend. Indien dit niet gebeurt kunnen klachten achteraf niet meer in aanmerking worden genomen.”

Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat CAP bvba hier hoogstwaarschijnlijk gelijk zal hebben. Ik heb de kleine lettertjes niet gelezen. Achteraf gezien lijkt het me zelfs logisch dat je onmiddellijk dit soort klachten neerlegt. Anderzijds, als je met 2 gezinnen na 14 uur autorijden ergens neerstrijkt waar het een stuk boven de 30 graden is… het maakt je zo tam als iets!

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *